Veelgestelde vragen

Bereikbaarheid

Vragen over toegankelijkheid?

De aanwezige voorzieningen, AED punten, toiletten en meer vind je via de interactieve toegankelijkheidskaart.

Kan ik als rolstoeler ook mee doen?

Rolstoelers kunnen zeker mee doen. Ben je competitief aangelegd en wil je een tijd neerzetten, dan is deelname aan de Albert Heijn 5 km (Walking &) Wheeling voor jou gemaakt; jouw tijd wordt dan ook geregistreerd. Vind je daarentegen meedoen belangrijker dan winnen, dan is de Albert Heijn 800 m (Walking &) Wheeling het meest geschikt. Deze afstand is ook bedoeld voor rolstoelers die geduwd worden.

Hoe kan ik het beste naar Breda komen?

Wij adviseren je om bij voorkeur met de fiets of het openbaar vervoer naar Breda te komen.

Op Singelloop zondag is de binnenstad (binnen de rode lijn) tussen circa 7.00 en 19.00 uur niet of nauwelijks bereikbaar voor voertuigen. Vanaf 6.30 uur wordt begonnen met het afzetten van de binnenstad ter hoogte van de Claudius Prinsenlaan. Om uiterlijk 10.15 uur is de afzetting compleet. Bewoners en ondernemers in de binnenstad kunnen tussen ca. 7.00 en 10.15 uur de binnenstad alleen nog uitrijden via de Lunetstraat of de J.F. Kennedylaan.

Vanaf 10.15 uur zijn ook deze kruispunten afgesloten en is het slechts zeer beperkt mogelijk om met een voertuig het centrum te verlaten. Na 19.00 uur is de stad weer normaal bereikbaar voor zowel in- als uitrijdend verkeer. Bewoners van de binnenstad ontvangen voor de Singelloop gedetailleerde uitleg in hun brievenbus.

Waar is parkeergelegenheid?

Bezoekers en deelnemers die met de auto komen kunnen parkeren op diverse parkeerplaatsen buiten het centrum. Het is niet mogelijk om binnen de Singels te parkeren. Op alle uitvalswegen rondom Breda zijn borden geplaatst die je naar diverse parkeerterreinen verwijzen, zoals bij Curio ( Wilhelminasingel 33), Breda University of Applied Sciences (Monseigneur Hopmansstraat 1, naast Sanquin Bloedbank) en Avans Hogeschool (Molengracht). Alle drie de parkeerterreinen zijn op loopafstand van de start. Ook zijn er mogelijkheden om op het dak van het Breda Centraal Station te parkeren (betaald). Vanaf hier is het enkele minuten lopen naar het parcours.

Woon je in de gemeente Breda? Kom dan op de fiets! De fietsenstallingen het Turfschip, Oude Vest en Nieuwstraat zijn om 9.00 uur open; fietsenstallingen Concordiastraat en Haven zijn vanaf 11.00 uur open en bewaakt. Het kan gebeuren dat onze verkeersregelaars u even laten wachten totdat u veilig het parcours over kunt steken.

Business Run

Hoe kan ik mij inschrijven voor de Van Iersel Luchtman Advocaten Business Run?

Via deze link kun je teams aanmelden voor de Van Iersel Luchtman Advocaten Business Run tot vrijdag 20 september 2024. Na inschrijving van de teams ontvang je per email een persoonlijke toegangscode. Deze code geeft toegang tot de online inschrijving. Hier kunnen de namen van de deelnemers en de verwachte eindtijd op ieder moment worden ingevoerd of gewijzigd.

Tot wanneer kan ik inschrijven voor de Business Run?

Inschrijven voor de Van Iersel Luchtman Advocaten Business Run is mogelijk tot vrijdag 20 september 2024 via deze link.

Gaat er iets niet goed? Stuur dan een mail naar het Business Run-team via businessrun@bredasesingelloop.nl

Wat kost deelname aan de Business Run?

De kosten voor deelname aan de Van Iersel Luchtman Advocaten Business Run 2024 bedragen € 295,- per team (excl. btw).

Wat is er inbegrepen in het Business Run VIP-pakket?

Deelnemers aan de Van Iersel Luchtman Advocaten Business Run ontvangen een rijkelijk gevuld VIP-pakket. Naast de faciliteiten voor de individuele lopers, ontvangen deelnemers aan de Van Iersel Luchtman Advocaten Business Run:

  • Startnummer met vermelding van de bedrijfsnaam en naam van de loper, inclusief chip
  • Toegang tot de exclusieve VIP-activiteiten in het Chassé theater, dat deze dag fungeert als uitvalsbasis voor alle deelnemers aan de Van Iersel Luchtman Advocaten Business Run en hun supporters
  • Een warm welkom met verse koffie/thee van de barista’s van ‘Coffee on Wheels Breda’
  • Consumptiebonnen voor de gezonde lunch en de borrel (hapjes/drankjes)
  • Unieke Singelloop 2023 medaille, inclusief gratis graveren van naam en finishtijd
  • Douchemogelijkheden bij Basic-Fit (op ca. 3 minuten lopen van het Chassé Theater)
  • Prijsuitreiking voor de top-3 per afstand
  • Kledingtas voor al jouw spullen, die je kosteloos kunt achterlaten in onze bewaakte garderobe
Hoe groot is een Business Run team?

Deelnemende organisaties aan de Van Iersel Luchtman Advocaten Business Run mogen teams samenstellen van minimaal drie en maximaal vijf lopers. Elke loper binnen een team loopt dezelfde afstand. Het mogen zowel gemengde teams zijn als aparte dames of herenteams. De uiteindelijke teamtijd is de gemiddelde tijd van de eerste drie lopers die over de finish komen.

Hoe wordt het teamresultaat bepaald?

Het teamresultaat bij de Van Iersel Luchtman Advocaten Business Run wordt bepaald door de drie snelste tijden binnen het team bij elkaar op te tellen. Het gemeenschappelijke resultaat telt voor de eindklassering.

Kan ik na inschrijving nog Business Run teams toevoegen?

Ja, het is mogelijk om extra teams toe te voegen aan jullie inschrijving voor de Van Iersel Luchtman Advocaten Business Run. Stuur een mail naar businessrun@bredasesingelloop.nl. Wij zorgen dat het extra team of wijziging binnen 48 uur wordt toegevoegd.

Tot vrijdag 20 september 2024 is het mogelijk om extra teams toe te voegen.

Kan ik de afstand van een Business Run team wijzigen?

Ja, dit is mogelijk. Stuur een mail met de wijziging(en) naar businessrun@bredasesingelloop.nl en wij passen de inschrijving binnen 48 uur aan.

Tot vrijdag 20 september 2024 is het mogelijk om wijzigingen door te geven.

Hoe kan ik mijn Business Run inschrijving wijzigen?

Na inschrijving van de teams ontvang je per email een persoonlijke toegangscode. Deze code geeft toegang tot de online inschrijving.

Hier kunnen de namen van de deelnemers en de verwachte eindtijd op ieder moment worden ingevoerd of gewijzigd.

Loop je tegen problemen aan, heb je behoefte aan ondersteuning of heb je een vraag? Stuur dan een mail naar businessrun@bredasesingelloop.nl. Wij helpen je graag verder!

Ik ben mijn Business Run inlogcode kwijt, wat nu?

Oeps, kan gebeuren!

Stuur even een mail naar businessrun@bredasesingelloop.nl, dan sturen wij jouw inlogcode per mail toe.

Tot wanneer kunnen wijzigingen in Business Run teams doorgegeven worden?

Tot vrijdag 20 september 2024 is het mogelijk de namen van de Van Ierse Luchtman Advocaten Business Run deelnemers en verwachte finishtijd online in te voeren en te wijzigen.

Extra teams toevoegen kan via businessrun@bredasesingelloop.nl tot vrijdag 20 september 2024.

Kan ik na inschrijving nog Business Run teams annuleren?

Helaas, het is niet mogelijk om teams die reeds staan ingeschreven te annuleren.

Waar kunnen startnummers van de Business Run worden opgehaald?

De startnummers kunnen op verschillende momenten worden opgehaald. De startnummers kunnen per persoon, afzonderlijk van elkaar, gezamenlijk door de teamcaptain of door een andere deelnemer worden opgehaald.

Ophaalmomenten:

Vrijdag 4 oktober 2024. Locatie: Chassé Theater, Claudius Prinsenlaan 8, Breda Tijd: 14.00 uur tot 17.00 uur

Zondag 6 oktober 2024. Locatie: Chassé Theater, Claudius Prinsenlaan 8, Breda Tijd: vanaf 09.30 uur

De startnummers worden niet per post verzonden.

Waar vindt de prijsuitreiking van de Business Run plaats?

De prijsuitreikingen van de Van Iersel Luchtman Business Run vinden per afstand plaats in het Chassé Theater. De tijden van de prijsuitreiking worden in de aanloop naar het evenement bekend gemaakt.

Waar kan ik mijn Business Run medaille laten graveren?

In het Chassé Theater kun je gratis de finishtijd en naam in jouw medaille laten graveren, super tof! Dit is mogelijk tegen inlevering van de voucher die je op het startnummer vindt.

Wanneer vinden de Business Run netwerk events plaats?

Speciaal voor de deelnemers aan de Van Iersel Luchtman Advocaten Business Run organiseren we enkele activiteiten. De captains ontvangen voor deze events de uitnodigingen. 

  • De Captains Lunch voor de teamcaptains vindt plaats op vrijdag 20 september vanaf 12.00 uur in het Chassé Theater; 
  • De looptrainingen verzorgd door Run2Day Breda zijn op maandag 9 september en maandag 23 september om 19.00 uur bij Atletiekvereniging Sprint in Breda.  
In- en uitvalbasis Chassé Theater

Ook dit jaar zijn we weer te gast bij het Chassé Theater. Speciaal en alleen voor de bedrijventeams biedt het Chassé Theater een podium dat als in- en uitvalsbasis dient voor de deelnemende bedrijven. Als deelnemer aan de Van Iersel Luchtman Advocaten Business Run kun je gebruikmaken van exclusieve gratis VIP faciliteiten, zoals onder andere: kleedruimte, bewaakte tassengarderobe, teamfoto, finishtijd graveren in de medaille en natuurlijk gratis masseurs om uw spieren weer soepel te maken. In de foyer is ruimte om elkaar voor aanvang van de loop te ontmoeten en na afloop gezellig een hapje en drankje te nuttigen met teamgenoten en andere deelnemers van de Van Iersel Luchtman Advocaten Business Run. Kortom dé perfecte locatie om je gereed te maken voor de start!

Hoe ver is het naar de start?

De startlocatie bevindt zich op de Claudius Prinsenlaan, tegenover het Chassé Theater ter hoogte van het stadskantoor. (1 minuut lopen vanaf het Chassé Theater).

Prijsuitreiking

Meedoen is belangrijker dan winnen, maar het is stiekem toch wel leuk om te weten welke kanjers de top 3 hebben behaald. Tijdens de after-borrel maken wij van iedere afstand de top 3 bekend. Val jij dit jaar ook in de prijzen? De uitreiking vindt plaats in de foyer van het Chassé Theater. Zorg dat je erbij bent!

 

Er zijn prijzen te winnen op de volgende afstanden:

  • Royal Cosun 5 KM prestatieloop
  • Aartsen 10 KM prestatieloop
  • Moore DRV Halve marathon prestatieloop

Club Battle

Welke afstand ga ik hardlopen tijdens de Club Battle?

Het gaat om de 5 km prestatieloop.

Waarom zou ik meedoen aan de Club Battle?

Allereerst omdat je samen met je teamgenoten samen in beweging kan komen voor jezelf en anderen. Daarnaast voor een unieke ervaring met duizenden enthousiaste supporters langs de lijn. Ook kun je op deze manier een extra stap zetten voor je eigen sportvereniging: zichtbaarheid van de vereniging (draag vooral je eigen teamshirt), het winnen van toffe prijzen en een financiële vergoeding ophalen voor je club. Naast de vergoeding voor je eigen vereniging, kun je ook nog eens een vergoeding ophalen voor kinderen waarbij sporten niet vanzelfsprekend is. Daarom is een samenwerking aangegaan met Jeugdfonds Sport & Cultuur Breda.

Wie kan er meedoen?

Iedereen tussen de 10 en 15 jaar oud die lid is van een sportvereniging of sportschool in Breda of omgeving. De prijzen worden ook verdeeld onder deze leeftijd categorie. Daarbij kun je ervoor kiezen om alleen te starten of gezellig met het hele team.

Wie kan mij aanmelden?

Doe dit samen met je trainer, coach, verenigingsmanager of je ouders.

Welke starttijden zijn voor de Club Battle?

11.50 uur.

Hoe stel ik mijn team samen?

Je kan samen met jouw team van je vereniging meedoen of een team samenstellen met leden van jouw vereniging uit diverse teams. Ons advies is om met minimaal 5 leden van je vereniging deel te nemen (gezien de te winnen prijzen).

Kan ik nog iets anders doen dan hardlopen om geld op te halen voor mijn vereniging?

Ja, spandoeken ophangen! De Bredase Singelloop is op zoek naar een aantal teams (min. 8 personen per team) die meehelpen de sponsoren op de eerste zondag van oktober in beeld te brengen. Dat betekent dat je ‘s morgens vroeg, samen met je teamgenoten de spandoeken langs het parcours netjes ophangt en aan het einde van de dag er ook weer afhaalt. Vanaf 14 tot 17 jaar graag onder begeleiding van een ouder. Het is maar een aantal uren werk op deze zondag en de Singelloop zal per persoon een bijdrage leveren aan jouw club. Aanmelden kan via:  vrijwilligers@bredasesingelloop.nl

Inschrijvingen

Hoe kan ik inschrijven voor de AMGEN Singelloop Breda?

Leuk dat je mee wilt doen aan de AMGEN Singelloop Breda! Om jezelf in te schrijven klik je op deze link. Kies daar het gewenste onderdeel en je wordt doorgeleid naar de inschrijfmodule. De link wordt actief op 1 mei van het inschrijvingsjaar.

Hier kun je je gegevens kwijt die nodig zijn voor de inschrijving, maar je kunt ook een donatie doen aan het goede doel of het unieke Singelloop-loopshirt bestellen.

Na de inschrijving krijg je een bevestigingsmail. In deze mail vind je onder andere een link waarmee je desgewenst nog zaken kunt aanpassen. Simpel toch?

Gaat er iets niet goed, heb je geen bevestigingsmail ontvangen of heb je een andere vraag? Klik dan op deze link of stuur een mail naar wedstrijdsecretaris@bredasesingelloop.nl.

Ik wil meerdere afstanden lopen, hoe moet ik mij hiervoor inschrijven?

Als je deel wilt nemen aan twee of meer afstanden moet je je voor iedere afstand apart inschrijven. Je krijgt dan per ingeschreven afstand ook een nieuw startnummer toegestuurd. Je moet tussendoor dus even van startnummer wisselen.

Wil je alle afstanden lopen om tot de officieuze Marathon van Breda afstand te komen? Kijk dan eens bij De 40 van Breda en koppel jouw sportieve prestatie aan hun beide goede doelen.

Kan ik mijn gegevens van de inschrijving inzien of wijzigen?

Ja, dat kan. Je kunt jouw gegevens zelf inzien en wijzigen, bijvoorbeeld als je een andere afstand wilt lopen, als je bent verhuisd of als je iemand anders in jouw plaats deel wilt laten nemen bij verhindering of blessure. In de bevestigingsmail die je ontvangt na de inschrijving staat beschreven hoe je dit kunt doen.

Kan ik van afstand wisselen?

Ja, dat is mogelijk.

In de bevestigingsmail die je ontvangt na de inschrijving is een link opgenomen om zaken in jouw inschrijving aan te passen indien nodig. Hierbij kun je het wisselen van afstand ook regelen. Je kunt hierbij wisselen van de 10 km naar de 5 km en van de Halve Marathon naar de 10 km, of andersom.

Doe je dit na 8 september 2024, dan staat jouw startnummer nog wel op de “verkeerde” afstand. Ga daarom met dat startnummer in het Singelloop Weekend naar het Stadskantoor en ruil het om. Het startnummer ontvang je in de laatste week voor de Singelloop.

Ben je deze mail kwijt of heb je een andere vraag over de inschrijving? Stuur dan een bericht naar onze wedstrijdsecretaris via deze link of via wedstrijdsecretaris@bredasesingelloop.nl

Krijg je een bevestigingsmail na je inschrijving?

Ja, als je jezelf hebt ingeschreven krijg je automatisch een bevestiging van jouw inschrijving in jouw mailbox. Je kunt jouw gegevens zelf inzien en wijzigen, bijvoorbeeld als je een andere afstand wilt lopen, als je bent verhuisd of als je iemand anders in jouw plaats deel wil laten nemen bij verhindering of blessure. In de bevestigingsmail die je ontvangt na de inschrijving staat beschreven hoe je dit kunt doen.

Heb je binnen 60 minuten na jouw inschrijving nog geen reactie ontvangen? Controleer dan voor de zekerheid even de spam-box of de map ongewenste e-mail. Ook daar niets te vinden? Stuur dan een mail naar onze wedstrijdsecretaris via deze link of via wedstrijdsecretaris@bredasesingelloop.nl.

Ik ben bij inschrijven vergeten het Singelloop-loopshirt te bestellen, kan ik dat alsnog doen?

Ja, dat kan. Bestel hier je Singelloop-loopshirt.

Kan ik het unieke Singelloop-loopshirt ook los bestellen?

Jazeker! Klik dan hier.

Er is ook nog een beperkt aantal shirts los te koop bij Run2Day Breda in de Nieuwstraat 33 te Breda. Als je er op tijd bij bent kan het nog wel worden geruild voor een andere maat, mits beschikbaar.

Kan ik mijn inschrijfgeld terugkrijgen als ik toch niet mee kan doen?

Nee, helaas kan dat niet. Een gedane inschrijving is definitief en inschrijfgeld kan niet worden terugbetaald. Je kunt wel iemand anders laten lopen op jouw inschrijving. In de bevestigingsmail die je ontvangt na de inschrijving staat beschreven hoe je dit kunt doen.

Ook als je van afstand wisselt naar een lagere afstand vindt geen restitutie plaats van inschrijfgeld.

Heb je vragen? Stuur dan een mail naar onze wedstrijdsecretaris via deze link of via wedstrijdsecretaris@bredasesingelloop.nl.

 

Startnummer

Krijg ik mijn startnummer thuis bezorgd?

Voor-inschrijvers (voor 8 september) krijgen het startnummer thuis. 

Wil je een gepersonaliseerd startnummer met jouw eigen naam? Als je uiterlijk 8 september 2024 inschrijft en in Nederland woont wordt het startnummer naar het opgegeven adres gestuurd. Je ontvangt jouw startnummer(s) in de week voor de Singelloop. 

De volgende deelnemers moeten het startnummers ophalen: 

  1. Alle deelnemer met een adres buiten NederlandNK-deelnemers en iedereen die zich na 8 september heeft ingeschreven (na-inschrijvers).  Startnummer moeten opgehaald worden zaterdagmiddag 5/10 en zondag 6/10 in het Stadskantoor. 
  2. Business Run deelnemers op vrijdagmiddag 4/10 tussen 14:00 en 17:00 uur, en op zondag 6/10 in het Chassétheater. De Teamcaptains ontvangen een informatiepakket met alle nuttige weetjes voor Business Run teams.
  3. Groepen (groepsinschrijving, plus alle basisscholen) op dinsdag 1/10 en woensdag 2/10 tussen 15:00 en 19:00 in de kantine van AV Sprint (Dr. Schaepmanlaan 4, 4837 BW Breda) 

Je kunt je startnummer ook door iemand anders laten afhalen. Als die persoon de mail laat zien waar het startnummer in vermeld staat, dan is dat voldoende. 

Wat moet ik doen als ik mijn startnummer niet heb ontvangen?

Lees goed wat voor jou van toepassing is:

  1. Alle deelnemer met een adres buiten NederlandNK-deelnemers en iedereen die zich na 8 september heeft ingeschreven (na-inschrijvers). Heb je je voor 8 september 2024 ingeschreven en heb je op vrijdag 4 oktober 2024 jouw startnummer(s) nog niet ontvangen? Dan is er waarschijnlijk iets mis gegaan met de aflevering van de verzending! Vervelend maar je kunt gewoon nog mee doen! Startnummer moeten opgehaald worden zaterdagmiddag 5/10 en zondag 6/10 in het Stadskantoor. 
  2. Business Run deelnemers op vrijdagmiddag 4/10 tussen 14:00 en 17:00 uur, en op zondag 6/10 in het Chassétheater. De Teamcaptains ontvangen een informatiepakket met alle nuttige weetjes voor Business Run teams.
  3. Groepen (groepsinschrijving, plus alle basisscholen) op dinsdag 1/10 en woensdag 2/10 tussen 15:00 en 19:00 in de kantine van AV Sprint (Dr. Schaepmanlaan 4, 4837 BW Breda) 

Je kunt je startnummer ook door iemand anders laten afhalen. Als die persoon de mail laat zien waar het startnummer in vermeld staat, dan is dat voldoende. 

Wanneer ontvang ik het startnummer?

Wil je een gepersonaliseerd startnummer met jouw eigen naam? Als je uiterlijk 8 september 2024 inschrijft en in Nederland woont wordt het startnummer naar het opgegeven adres gestuurd. Je ontvangt jouw startnummer(s) in de week voor de Singelloop.

Deelnemers die later inschrijven (tussen 9 september en 6 oktober 2024) of in het buitenland wonen moeten het startnummer af komen halen, op zaterdag 5 oktober 2024 tussen 12.00 en 15.00 uur of op zondag 6 oktober 2024 vanaf 09.00 uur in het Stadskantoor. Het Stadskantoor bevindt zich naast de startlocatie aan de Claudius Prinsenlaan.

Je kunt je startnummer ook door iemand anders laten afhalen. Als die persoon de mail laat zien waar het startnummer in vermeld staat, dan is dat voldoende.

In welk startvak start ik?

De startnummers hebben soms een gekleurde balk, die correspondeert met het startvak waarin je bent ingedeeld. In de begeleidende brief staat aangegeven welke kleur bij welk startvak hoort en hoe laat de start plaatsvindt.

Als je geen brief hebt ontvangen, bijvoorbeeld omdat je in het Singelloop weekeinde inschrijft, dan tref je hier het programma en de starttijden aan.

Is er een limiet op mijn eindtijd?

Tijdregistratie (indien van toepassing) vindt plaats op het 5 km-, 10 km-, 15 km-, 20 km- en finishpunt, voor deze passagepunten gelden tijdslimieten (bruto tijden).

  • De maximale bruto eindtijd van 5 km. Walking & Wheeling bedraagt 1 uur en 45 minuten;
  • De maximale bruto eindtijd van 10 km. Walking & Wheeling bedraagt 3 uur;
  • De maximale bruto eindtijd van de 5 km bedraagt 70 minuten;
  • De maximale bruto eindtijd van de 10 km bedraagt 1 uur en 30 minuten;
  • De maximale bruto eindtijd van de halve marathon bedraagt 3 uur minuten.

Handhaving van deze limiettijden is ter beoordeling van de Organisator, zoals vastgelegd in de Algemene Voorwaarden voor Deelname.

Waar kan ik na afloop mijn gelopen tijd vinden?

De uitslagen van de Bredase Singelloop zijn na afloop te vinden op de website www.uitslagen.nl. Ga op deze website naar de Bredase Singelloop, vul je naam of startnummer in, en je vind de gelopen tijd (bruto en netto).

Je kunt ook gebruik maken van de QR-code op het startnummer. Scan deze en je word meteen naar uitslagen.nl geleid.

Voorzieningen

Waar vind ik de toiletten?

Tijdelijke toiletten zijn ingericht bij het Startgebied (achter de Rabobank) en bij het uitkomen van het Loperskwartier na de finish (Kasteelplein).

Werkt de organisatie met een medisch paspoort?

Ja, veiligheid voor alles. Op de achterzijde van het startnummer kunnen deelnemers hun persoonlijke gegevens invullen. Die informatie kan van groot belang zijn, indien we gebruik (moeten) maken van medische hulp tijdens de AMGEN Singelloop Breda.

Vul het medisch paspoort in of vraag de loper(s) die je komt aanmoedigen dit te doen!

Hoe kan ik de organisatie bereiken in geval van een calamiteit?

In geval van calamiteiten tijdens de Bredase Singelloop kan op de dag zelf (6 oktober 2024) het volgende nummer gebeld worden: 06 – 51 23 63 79

Bel voor spoedgevallen altijd: 112

In overige gevallen bel het normale alarmnummer: 0900 – 88 44

Waar en wanneer kan ik het bestelde loopshirt afhalen?

Dit kan vanaf maandag 30 september worden afgehaald in de winkel van Run2Day Breda in de Nieuwstraat 33 te Breda. Je hoeft bij afhaal alleen je naam te noemen.

Er is ook nog een beperkt aantal shirts los te koop bij Run2Day Breda. Als je er op tijd bij bent kan het nog wel worden geruild voor een andere maat, mits beschikbaar.

Woon je verder weg en kun je het shirt niet ophalen? Neem voor een passende oplossing contact op met Joan of Ilse via mail op breda@run2day.nl.

Zijn er kledinglockers beschikbaar voor deelnemers?

Dit jaar zijn er weer lockers waar deelnemers (waardevolle) spullen in bewaring kunnen geven. Tegen een geringe vergoeding (2 euro) krijgt de deelnemer een kluisnummer en een pincode. De kluisjes zijn groot genoeg om een tas met kleding in op te bergen.

De kluisjes zijn te vinden in de ontvangsthal van de Rabobank aan het Kloosterplein. Dit is op geringe afstand van zowel start als finish.

Zijn er omkleed-, en douchefaciliteiten beschikbaar?

Er zijn geen faciliteiten beschikbaar. Omkleden doe je het best vooraf en douchen thuis achteraf.

Zijn er verversingsposten langs de route?

Langs het parcours staan onze vrijwilligers klaar met sponzen en water. Er zijn verversingsposten voor alle afstanden bij de start, Fellenoordstraat (10 km en halve marathons), Café Markhoek, Tramsingel  en na de finish (Kasteelplein). Voor specifiek de deelnemers van de halve marathon is er op het 12 kilometer punt (Fellenoordstraat) naast water ook de isotone drank Powerade beschikbaar.

Op het Kasteelplein krijgen deelnemers water, een isotone sportdrank Powerade en een eiwitrijke reep van HERO uitgereikt. Ook wordt er na de finish fruit uitgedeeld door Albert Heijn.

Is het een beetje feest langs de route?

Breda is Bourgondisch, Breda is gezellig en Breda is sportief! Op verschillende plaatsen langs het parcours spelen meer dan 30 bands, dj’s, dansgroepen en kapellen. Als je daar geen vleugels van krijgt! Elders op onze site vind je een overzicht van alle bands, kapellen, dj’s en dansgroepen die meedoen dit jaar en waar zij met hun muziek de deelnemers naar een topprestatie begeleiden.

Kan ik lopen op eindtijd met pacers?

Deelnemers kunnen op alle afstanden, behalve de Familieloop en Walking & Wheeling, gebruik maken van Pacers. Dit zijn ervaren lopers die deelnemers begeleiden naar een vooraf bepaalde gewenste eindtijd op een gelijkmatig tempo. De controle van tussentijden en looptempo is volledig in handen van de Pacers. Zij zijn duidelijk herkenbaar aan de vlag met eindtijd op hun rug. Overzicht op afstand en eindtijd waarop onze Pacers vertrekken:

Halve marathon: 1:35 – 1:40 – 1:45 – 1:50 – 1:55 – 2:00

10 km: 45:00 – 50:00 – 53:00 – 56:00 – 58:00 – 62:00

5 km: 25:00 – 28:00 – 30:00 – 32:00 – 35:00

Ontvang ik na afloop een Singelloop medaille?

Jazeker! Lopers, vrijwilligers en supporters hebben uit 3 verschillende medailles en halslinten hun voorkeur uitgesproken voor de Singelloop medaille met lint van deze editie. Laat ‘m na afloop graveren met je naam en eindtijd voor een unieke herinnering!

Wil je liever geen medaille vanuit een oogpunt van duurzaamheid? Dat kan ook, in dat geval gaat € 0,50 naar het goede doel, Kinderhulp.

Op het startnummer staat welke optie jij gekozen hebt je bij inschrijving.

Waar kan ik mijn medaille laten graveren?

Deelnemers aan de AMGEN Singelloop Breda kunnen hun medaille laten graveren bij de uitgang van het loperskwartier na de finish.

Je kunt vooraf bij inschrijving aangeven dat je jouw medaille wilt laten graveren, kosten zijn 7,50. Wil je dit achteraf laten doen dan wordt hiervoor een prijs van 9,50 berekend.